Hemma igen

Äntligen. Äntligen är det klart. Jag har burit sen klockan 9 i morse och inte varit så irriterad på flera år.
Härliga kommentarer under resans gång har varit liknande:

Syster: Jag tänker fan inte vara glad i alla fall. Jag tänker sura hela dagen.
Pappa: Om det här inte tar slut snart så lovar jag att jag får ett anfall.

Mamma höll sig någorlunda glad och jag sprang runt och log hysteriskt när syrran somnade i soffan, vi skrapade upp sängen på källargolvet och pappa gick rakt in i bagageluckan med huvudet före, flera gånger. Nu bor jag i alla fall hemma igen, och det är ju bitterljuvt om något. Men mamma steker kantareller just nu och ikväll är det tydligen Disneyfilmer som gäller. Så, jag klagar inte just nu.

Och förresten, hur farligt är asbest? Vi har det i källaren tydligen.

Kommentarer
Postat av: Tina

Inte så hemskt farligt med asbets, så länge man inte pillar på det eller det gått sönder, så det trillar ner asbets...

2009-08-30 @ 10:06:10
Postat av: Avskriven

Som föregående talare sa är det inte så farligt om man inte vidrör det eller på något sätt lyckas bryta de långa mineralerna. Då sprider sig små asbestkristaller som om man sen andas in kan bilda asbestos, såkallad dammlunga. Utvecklar en form av småcellig lungcancer som i sin tur kan, som alla andra cancertyper, sprida sig. Symtom för asbestos är bl.a. anfåddhet vid fysisk ansträngning.. Så är du trött efter att ha flyttat kanske du har asbestos ;) Personligen räcker det att jag reser mig från soffan för att misstankar ska dyka upp.



Pöss

2009-08-30 @ 10:31:44
URL: http://www.avskriven.se
Postat av: Äm

Jag hör både Ulf och Sanna, haha, roligt roligt.

2009-09-02 @ 23:14:16
URL: http://charmelie.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0